GREENAMA „ОТ ХОРАТА ЗА ХОРАТА - FROM THE PEOPLE TO THE PEOPLE“ : ГРУПАМА ЗАСТРАХОВАНЕ ЕАД

 Защо GREENAMA?

  • Защото в Групама сме активни, отговорни и загрижени за света около нас!
  • Защото знаем, че за да живеем в по-добър свят зависи изцяло от нас!
  • Защото знаем, че малките крачки водят до големи промени!
  • Защото имаме една планета и сме отговорни да се грижим за нея!
  • Защото разполагаме само с един живот и трябва да го изживеем качествено, грижейки се за другите! 

Greenama е програма за социална отговорност на Групама в България,  с която чрез събития и дейности, инициирани от самите служители на компанията, помагаме за създаването на по-добра среда за живот за нас и нашите деца. Greenama е насочена към 3 основни направления, които вярваме, са жизнено важни за изграждането на устойчив модел за социална отговорност и по-чиста и здравословна околна среда.

Направление „Грижа за децата“: Децата са нашето бъдеще! Наша отговорност е да се грижим за тях и да ги напътстваме. В това направление ние насърчаваме детски таланти, помагаме на деца в нужда и им осигуряваме по-добро бъдеще и образование.

Направление „Грижа за околната среда“: В нашата професия ние защитаваме домовете на нашите клиенти, но не по-малко важно е да защитим дома за всички нас – нашата планета. По тази причина това направление е насочено към инициативи, свързани с добри практики за опазване на околната среда.

Направление „Здравословен начин на живот“: Знаем, че истинската промяна започва от нас! Това е причината фокусът на направлението да е насочен към здравословния начин на живот. С активностите, организирани в това направление искаме да напомним колко е важно здравословното хранене и активния начин на живот, за да балансираме духа и тялото си.

 

Какво целим?

Greenama е създадена за служителите, за да насърчи тяхната лична отговорност към различни социално значими каузи и да повиши работата в екип, качеството на живот и цялостното удовлетворение от него, като създава възможност за иницииране и участие в проекти с положително социално въздействие. Програмата бе предложена от Изпълнителен директор на Групама, но скоро след това служителите се превърнаха в реалната движеща сила на цялата програма.

Един от иновативните аспекти на програмата е прилагането на хоризонтална структура на проекта, базирана на подход, ориентиран към служителите, който им предоставя равен достъп до инструментите, необходими за успех в екип. Доброволците са независими от ръководството на компанията. В тях е силата да решават как да разработят програмата и те избират проектите и благотворителните каузи за всяко направление. Те също са тези, които определят дали програмата е успешна или не, като задават свои собствени цели, с които да го измерят. По този начин, прехвърляйки изцяло управлението и отговорността за програмата на служителите, те станаха по-ангажирани и изцяло отдадени на постигането на желаните резултати. Освен това програмата повиши удовлетвореността им, от това че са част от Групама, защото успяха да помогнат и зарадват много деца и хора в нужда.

 

Какво постигнахме?

 

Завършени проекти в направление „Грижа за децата“:

  • „Вечер на успелите“: Доброволците участваха в ежегодното събитие на Национална асоциация за приемна грижа - България  (НАПГ) - Вечер на успелите, посветено на създаването на празнична абитуриентска вечер за ученици от приемни семейства. На специална церемония доброволците подариха 6 деца с ваучери.
  • Коледни подаръци за деца от приемни семейства: През декември доброволците закупиха и опаковаха над 70 коледни подаръци за деца в системата за приемна грижа.
  • Коледен базар на талантите в Групама: Коледният базар е ежегодно вътрешно събитие на Групама. Под мотото „от таланти за таланти“, служители на кампанията подготвят уникални творения в две категории:  „Кулинария и „Ръчно направени изделия“, за да подпомогнат на талантливите деца в програмата на НПО „Плюшено Мече“, „Скритите таланти на България“. Последното издание през изминалата 2019 г. бе посветено на Северина, 16-годишно момиче, лишено от родителски грижи, чийто талант е да танцува народни танци.
  • „Капачки за бъдеще“: Служителите на Групама се включиха в кампанията „Капачки за бъдеще“: Доброволците мотивираха всички служители да започнат да събират пластмасови капачки. За една година служителите на Групама успяха да съберат 73 кг. капачки, които бяха дарени на Фондация Лазар Радков.
  • Резултат от завържените проекти в направление „Грижа за децата“: Положително социално въздействие и специална награда за Groupama от НАПГ "Спасители на детството" за принос в приемната грижа.

Завършени проекти в направление „Грижа за околната среда“:

  • Устойчивото развитие започва от нас: Това беше дългосрочен проект, фокусиран върху създаването на осведоменост, относно зелени практики сред всички служители. Целта беше да накараме служителите да разберат необходимостта от  зачитане, защита и опазване на природата. Доброволците създадоха различни плакати с информация и мотивация за въвеждане на зелени практики в ежедневието на служителите (да използват по-малко пластмаса, да рециклират и т.н.).
  • Да изчистим България заедно с BTV - Доброволците мотивираха 26 служители на Групама и техните семейства (общо 56 участници) да се включат в акция за почистване на Ловния парк в София. Всички участници събраха 50 чувала с отпадъци.
  • Walk.Protect.Care. - Това е ежегоден, целогодишен проект, фокусиран върху мотивирането на служителите да избягат от заседналия начин на живот. Целта е да ходят пеш за здраве и да помогнат за опазване на чистия въздух в София, като не използват толкова често автомобилите си. За да направят предизвикателството по-смислено, доброволците решиха да монетизират броя на стъпките на участниците и в края на предизвикателството да дарят събраните пари на организации, помагащи на хора с проблеми с опорно-двигателната система. Бяха поставени следните цели: ако всеки от участниците успее да прави средно по 7000 стъпки всеки месец, в края на годината ще бъдат събрани 1000 лв. Ако правят средно по 10 000 стъпки всеки месец, ще бъдат събрани 2000 лв., а ако правят по 12 000 и нагоре, ще бъдат събрани 3000 лв. Програмата привлече 24 участника, които успяха да направят средно 7583 стъпки всеки месец и изпълниха целта за дарение от 1000 лв. Доброволците и участниците решиха да дарят парите на Българския Червен Кръст, който закупи 3 инвалидни колички за хора в нужда. Един от участниците бе много отдаден и всеки месец регистрираше по 14 000 крачки. С цел да поощрят тази отдаденост, доброволците се съгласиха да дарят останалата част от бюджета на направлението - 2500 лв. на Фондация BеCause и сумата бе използвана за рехабилитационни процедури за дете с аутизъм и проблеми с опорно-двигателната система.
  • Резултат: Служителите използват по-малко пластмаса в офиса, ходят повече пеша и прилагат повече зелени практики в своето ежедневие.

Завършени проекти в направление „Здравословен начин на живот“:

  • Семинар на тема „Как да се храним здравословно“: Всички служители присъстваха на вътрешен семинар, воден от един от доброволците, чието хоби е  здравословното хранене.
  • Антистрес семинар: Вътрешен семинар за всички служители, фокусиран върху по-здравословния начин на живот и антистрес практиките на работното място.
  • Резултат: Служителите започнаха да спортуват по-често и да подобряват хранителните си навици.
Начало