Отличените инициативи са на ДЗИ, Дженерали Застраховане и Уника
В седмото издание на конкурса "Застрахователи за обществото 2021" се включиха 11 стойностни и значими за обществото проекти на застрахователни дружества. Така, с поглед към нуждите на обществото, застрахователната гилдия посреща професионалния си празник.
В свое обръщение Константин Велев, председател на УС на АБЗ, каза: „Каузите, които вдъхновяват застрахователната са многообразни – помощ за най-уязвимите членове на обществото, стимулиране на отговорно отношение към природата, здравословен начин на живот, подкрепа за спортния и културен живот. Но всички те се обединени от идеята да направим света около нас по-добро място за живеене. Инициативите на застрахователите в полза на обществото са повод за гордост и мерило за отговорността ни към потребностите на обществото.“
Конкурсът „Застрахователи за обществото“ традиционно се организира от Асоциацията на българските застрахователи и Българска Асоциация на Застрахователните Брокери. Тази година към досегашните организатори се присъединиха и други две сдружения от сектора - Асоциацията на застрахователните брокери в България и Обединени Застрахователни Брокери. Победителите се излъчват чрез гласуване от застрахователните дружества и застрахователните брокери - членове на сдруженията.
На първо място застрахователната общност постави инициативата на ДЗИ: Международната колоездачна обиколка на България се завръща с помощта на ДЗИ
От 5 години насам ДЗИ целенасочено подкрепя колоездачния спорт в България като най-екологичния, икономичния и здравословния начин за придвижване на съвременния човек, но и като приятен начин за отмора. Усилията на компанията са насочени към затвърждаване на репутацията на България като страна с изградени традиции в колоезденето, която е атрактивна дестинация за любителите на този спорт. Те започнаха със създаването на собствена купа ДЗИ Вело и след само две издания бяха надградени с партньорство с новосъздадената Българска федерация по колоездене (БФК). Благодарение на това ключово и за двете страни партньорство БФК съумя за съживи една прекъсната традиция – организацията на Международната колоездачна обиколка на България.
За втора година след подновяването на международното състезание, отново с подкрепата на ДЗИ, в периода 30 юни - 05 юли 2021 г. се проведе 68-мата Международна колоездачна обиколка на България. В нея се включиха 150 колоездачи от 25 отбора от Полша, Гърция, Украйна, Унгария, Дания, Германия, САЩ, Италия, Словакия, Чехия, Австрия, Франция, Румъния и България. В рамките на 5 етапа колоездачите преминаха през 7 етапни града. Чрез този удължен спрямо 2020 г. маршрут се даде възможност за изграждане на едно по-стойностно преживяване за всички състезатели, но от друга страна – за въвличане на повече общини в организацията на Обиколката.
Второто място в конкурса е за инициативата на Дженерали застраховане АД - The Human Safety Net.Това е инициатива създадена от Група Generali, като част от стратегията й за устойчиво развитие. Инициативата има за цел да предлага помощ на деца и семейства в затруднено положение, както и на бежанци, за да могат да формират по-сигурно и спокойно бъдеще. Движението е базирано на идеята, че хората помагат на хора и това може да доведе до устойчива промяна, да създаде позитивен ефект. Партньор на инициативата е фондация „За Нашите Деца” чрез програмата „Да дадем път на услугите за ранно детско развитие в България“, чиято цел е да се подпомогнат най-уязвимите в обществото чрез специализирана помощ за деца без родителски грижи и деца със специални нужди в развитието.
През 2020 г. и 2021 г. програмата Да дадем път на услугите за ранно детско развитие в България“. подкрепяна от Дженерали Застраховане АД и THSN България и Фондация „За нашите деца“, постигна забележителни резултати. Само през 2020 г. 230 родители, приемни родители и бъдещи родители, преминаха обучения по позитивно родителство и семейна подкрепа за сигурна грижа; 121 деца и 50 родители преминаха обучения по предотвратяване на насилието; 325 бъдещи и настоящи родители и кандидат осиновители бяха обучени по основни въпроси на благосъстоянието на децата и ролята на родителите; 160 родители и бъдещи родители преминаха обучения по семейно планиране; 232 родители и 27 деца от уязвими общности получиха информация и съдействие за достъп до услуги и материална подкрепа, по време на срещи, по местата, на които живеят;
На трето място е класиран проектът на УНИКА „Зелени инициативи, телемедицина и безплатни лекарски консултациии от УНИКА“.
Той обединява действията на компанията в стремежа към полагане на устойчива грижа за околната среда, както и да се направи грижата за здравето все по-достъпна. Целите на проекта са разделени в три основни направления:
- подкрепа на инициативи, с които се пести време, намалява се екологичния отпечатък и се насочва вниманието към профилактичната грижа за здравето, включително чрез осигуряване на възможност за дигитални консултации с лекар. През 2021 са представени 100 безплатни консултации за всички желаещи, по случай „Деня на здравния разботник“, подадените онлайн претенции са се увеличили 5 пъти повече и все повече се увеличават онлайн консултациите и записване на часове за преглед.
- стимулиране на служителите да осъзнават личната си отговорност на всеки един от нас в грижата за природата, но и в грижата за нас самите нас. Сред активностите са развитие на проекта за работа от разстояние „Офис без граници“, почистване и облагородяване на природни местности.
- стимулиране на физическата активност и природосъобразния начин на живот. УНИКА е спонсор на Българската Асоциация по Триатлон, които са си поставили задачата да подпомагат много млади хора да тренират колоездене, плуване и бягане. Компанията подкрепя и развитието на българския планински туризъм.