Младежи, деца, техните родители и учители се включиха в играта, базирана на теста „Твоето застрахователно IQ“, достъпен чрез сайта на Асоциацията на българските застрахователи – www.abz.bg.
Играта се провежда в периода 24 март -7 април 2021 г. Условието е участниците да отговорят на 15-те въпроса от теста „Твоето застрахователно IQ“ и да постигат резултат „средно“ или „високо“ ниво на познания. С образователната игра с награди „Твоето застрахователно IQ“ АБЗ отбелязва Световната седмица на парите - ежегодна глобална кампания, посветена на финансовата грамотност за деца и младежи и провеждана под егидата на Организацията за икономическо развитие и сътрудничество.
„Когато инвестираме във финансовото образование на децата и младежите, ние инвестираме в тяхното бъдеще, помагаме им да съградят живота, за който те мечтаят. Вярваме, че усилията в тази посока имат смисъл и са важни не само за отделния човек, но и за обществото ни като цяло. Именно затова повишаването на финансовата грамотност е сред водещите стратегически приоритети на АБЗ и настоящата инициатива е част от нашата политика.“ – подчерта Константин Велев, председател на АБЗ.
В периода на играта се включиха 1377 участници от цялата страна , а високата бройка говори за голям интерес към образователната инициатива. Средният постигнат резултат е 9,2 точки или средно ниво на застрахователни познания. 102 от участниците (7,4% от всички) са постигнали 5 или по-малко точки и имат „ниско“ застрахователно IQ. Резултат от 6 и повече точки – средно и високо застрахователно IQ – имат 1275 участника. Сред тях , на 9 април, чрез изтегляне на случаен номер с помощта на специализиран софтуер, бяха определени и печелившите от томболата с награди 9 3 ваучера от магазин за техника на стойност 150 лв.