„Туристическите застраховки предоставят не само финансова сигурност, но и психологически комфорт, когато сме на път – било то на екскурзия в чужбина или на излет в нашите планини“, коментира Румяна Бетова, председател на работна група към АБЗ и изпълнителен директор на ЗД „Евроинс“ АД, в интервю за Радио Велико Търново. Застраховката „Помощ при пътуване“ е специално разработена за покриване на медицински разходи, възникнали в резултат на злополука или внезапно заболяване, посочи Румяна Бетова и уточни, че е изключително полезен продукт, особено за чужбина. Застрахователните компании имат договори с асистиращи компании, които предоставят 24-часова помощ и насочват клиентите към съответните лечебни заведения, организират медицинско транспортиране или репатриране и други. Тази грижа е особено ценна, защото наред с финансовата подкрепа, се дава психологически комфорт в тежки моменти.
По отношение на застраховките „Помощ при пътуване в чужбина“ на пазара се предлагат различни варианти, сред които хората могат да избират, като е важно да обърнат внимание както на покритията, така и на лимитите. Най-общо се предлагат две опции при покритията: по-лимитирана опция с покриване на медицинските разходи и по-разширена опция, която включва допълнителни покрития по избор на клиента, като спешна стоматологична помощ, усложняване на хронично заболяване, бременност, забавяне, загуба или кражба на багаж и други.
Румяна Бетова подчерта, че цената на тази вид застраховка е съвсем разумна. Полица с по-разширено покритие за 10-дневно пътуване в Европа, с лимит до 30 000 евро, излиза 7 евро, а за едноседмично пътуване – 5 евро. При условие, че хората са платили значителни суми за пътуването си, например 1000 -2000 лева, не е разумно да се пестят 15 лева за застраховка.
Сключване на туристическите застраховки е препоръчително и при пътуване в България, особено при планински туризъм и зимни спортове. „Тези застраховки покриват и разходите за провеждане на спасителна операция от планинска служба, а те могат да са сериозни – например, да надхвърлят 20 000 лв. при издирване, продължило няколко дни“, посочи Бетова.
Според нея все не може да се говори за установени трайни навици сред хората за осигуряване на нужната им защита чрез застрахователни продукти, но все пак се отчитат положителни тенденции. Информираността и разбирането за ползите от този вид застраховки са се повишили покрай пандемията, хората са по-загрижени за здравето си, повече се интересуват от застраховките и ползите, които им носят.