„Нормално, в периода на извънредно положение, е намаляло и потреблението на застрахователни продукти, но не драматично“ – така коментира пазарните данни за април 2020 Нина Колчакова за предаването „Събуди се“ на Нова ТВ. Сред причините за по-слабия от очакваното спад вероятно е и гъвкавата реакция на застрахователите по отношение на своите клиенти. Всички компании са разработили и предложили на своите клиенти различни решения, с които да ги подпомогнат в този труден период. Сред тях са облекчени процедури и удължени срокове за завеждане на претенции, удължаване на срокове за премийни плащания, запазване на застрахователни покрития за полици, които не са били платени поради извънредното положение, разнообразни дигитални решения за завеждане на щети, дистанционни огледи, сключване и подновяване на полици, плащания на вноски, онлайн консултации. Компаниите са реагирали бързо на обстановката –с разработване на нови покрития и продукти срещу риска COVID-19, с включване на този риск към определени продукти. Наред с това застрахователите са се обърнали и към обществото с множество дарения в помощ на най-пострадалите и в подкрепа на здравния и други сектори.
„Българският пазар е движен от автомобилното застраховане, но данните за април 2020 показват и повишаване на премийния приход по имуществените застраховки. Това е много положителна тенденция.“ – коментира Нина Колчакова. Тя поясни, че ниското ниво на имущественото застраховане е проблем за цялото обществото, защото при всяко наводнение, земетресение, градушка, ставаме свидетели на хора, останали без дом или чиято реколта е погинала. Те очакват държавата да ги обезщети, а това не е възможно. Според Нина Колчакова тенденцията за повишаване на имуществените застраховки едва ли има връзка с пандемията, а надеждата е, че се повишава финансовата и застрахователна култура на хората.
Вижте цялото интервю за предаването „Събуди се“ на Нова ТВ.