Лев Инс: Национална кампания „Пази детето в интернет” – обучения от бизнеса за бизнеса под мотото „Как да пазим децата си в интернет”

Лев Инс: Националната кампания „Пази детето в интернет” разшири още повече мащабите си през последната година. Новият фокус – обученията за родители и филмът, дадоха тласък на кампанията да продължи под нова форма активната си дейност за образованост в областта на киберсигурността сред подрастващите, родителите и най-вече да достигне до различни обществени групи.Успяхме да достигнем и обучим на безопасно онлайн поведение повече от 140 000 деца. Подкрепихме още една мащабна инициатива свързана с безопасността на децата онлайн - създаването на филма „Киберпрестъпност”.

ЦЕЛИ

ЗК „ЛЕВ ИНС” АД продължава да работи активно по своята дългогодишна кауза в посока образоването на обществото (деца, родители, бизнес) и превенцията срещу глобалния риск - кибер заплахите.

Следващият етап на кампанията, който започна да се реализира през изминалата година, разшири фокуса ѝ и положи основите за увеличаването на обществения ѝ ефект, като обърна поглед и към знанията на родителите. Беше даден старт на серия от безплатни обучения за родители на тема: „Как да пазим децата си в интернет”. Те бяха проведени съвместно с други големи български компании, които получиха възможност да повишат знанията на тема киберсигурност на своите служители, които са и родители, напълно безвъзмездно. Директорът „Информационни технологии и киберсигурност” на ЛЕВ ИНС - Явор Колев, гостува на екипите на организации като Виваком, OMV, Военно-медицинска академия, Фантастико, Теси и други, и ги запозна с основните опасности за децата в интернет и какво трябва да направят, за да помогнат на децата си да се пазят от тях.

През последната година ЛЕВ ИНС и „Пази детето в интернет” подкрепиха още една мащабна инициатива свързана с безопасността на децата онлайн, а именно създаването на филма „Киберпрестъпност на режисьора Атанас Михайлов, който се реализира в партньорство с ГДБОП. Това е първият по рода си български филм на тема киберсигурност. Макар и художествено произведение, филмът е базиран на 4 истории от реалния живот за хора, които стават жертва на кибер изнудване, кибер тормоз, кражба на дигитални активи и още. Една от главните роли във филма играе двигателят на националната социална кампания - Явор Колев (директор „Информационни технологии и киберсигурност” в ЛЕВ ИНС). Именитият журналист Ники Кънчев и световноизвестният боксьор Тервел Пулев са сред останалите главни актьори в лентата.

Премиерата на филма се състоя през февруари 2024г. в гр. София, а „Пази детето в интернет”, съвместно с продуцентите на филма, организира премиерно турне на филма в 5 български града. Над 2000 деца от Пловдив, Бургас, Варна, Велико Търново и Плевен имаха възможност да гледат филма безплатно и да поговорят за своята онлайн безопасност с Явор Колев и продуцентите на филма след прожекциите. В края на септември 2024г. филмът ще бъде излъчен в прайм-тайма на bTV, а по-късно ще бъде качен за свободно гледане онлайн, за да бъде разпространен до максимално широка аудитория.

Новият фокусобученията за родители и филмът, дадоха тласък на кампанията да продължи под нова форма активната си дейност за образованост в областта на киберсигурността сред подрастващите, родителите и най-вече да достигне до различни обществени групи.

Основната цел на кампанията винаги е била да повиши знанията на децата за опасностите в интернет и да им даде уменията и инструменти да пазят себе си и връстниците си от киберпрестъпления.

В периода юни 2023 – юни 2024г. основната цел пред кампанията беше да разработи и реализира нови тактики за обучения и повишаване образоваността на обществото, и в частност родителите, в силно развиващия се свят на дигитализация, технологии и широко навлизане на изкуствения интелект (AI). Като последващ резултат, освен повишаването на дигиталната култура на децата и родителите, кампанията цели да предизвика и обществен дебат по темата за киберсигурността на децата. 

Целеви групи: Бизнес организации от различни индустрии и техните служители. Достигане до нови аудитории и социални групи с прожекцията на филма „Киберпрестъпност”.

ДЕЙНОСТИ

Националната кампания „Пази детето в интернет” разработи и проведе обучения за родители на тема „Как да пазим децата си в интернет” в:

- Една от най-големите телекомуникационни компании в България - Vivacom
- Петролна компания OMV
- Водещият производител на бойлери TESY
- Компании от оръжейната промишленост
- Военно-медицинска академия и др.
- Онлайн обучения за родители

Турне в България на „Пази детето в интернет” с прожекции филма „Киберпрестъпност”

- Пловдив
- Варна
- Бургас
- Плевен
-Велико Търново
- Лекции във всеки един от градовете
- Възможност за консултации на деца и учители след прожекциите

Разработени 7 нови страници в сайта „Пази детето в интернет”, които дават повече информация за всяка от опасностите по отделно:

-        Опасностите в интернет

-        Кибертормоз

-        Опасни контакти в интернет

-        Фалшиви новини

-        Интернет пиратство

-        Фишинг измами

-        Неподходящо съдържание за деца

-        Подтикване към зависимости

Публикуване на регулярно, информационно съдържание - статии в уебсайта на „Пази детето в интернет”: 

- Истина или измама? Защо проверката на фактите е ключова в дигиталния свят
-Как AI променя света на детето – ползи и рискове
- Педагогика на уважението: как да оформим позитивно онлайн пространство за децата
- Защита или нарушаване на права: Необходими ли са възрастовите ограничения в социалните мрежи
- Как системи за класификация помагат да предпазим децата от неподходящо съдържание?
- Правните последици от интернет пиратство – какво е важно да знаем

Участия и съобщения до медиите:

- Прессъобщения към медиите
- 21 публикации за „Пази детето в интернет” и филма „Киберпрестъпност”
- Над 10 интервюта в национални медии и информационни агенции
( Национални и регионални медии: Българска национална телевизия, NOVA TV, bTV, СКАТ, bta.bg, bnr.bg, trud.bg, dnevnik.bg, darik.bg, maikomila.bg, sandanski.bg, utroruse.com, posoki.com, cross.bg, e-burgas.com, burgas.bg и  други издания).

Рекламни и обучителни материали

Разработка на видео съдържание и иновативните подходи за образованост на деца и родители в дигитална среда. Презентации, рол банери, флаери и др. рекламни материали.

РЕЗУЛТАТИ

-        Специална награда за „Пази детето в интернет” от Международния конкурс „Джовани Фалконе” – в края на 2023 година социалната кампания получи престижна награда в конкурса, който се проведе в Благоевград за 14-та поредна година.

-        7 публикации в онлайн издания за спечелената награда в конкурса

-        Над 1000 обучени родители в различни организации, за да знаят как да защитят себе си и своите деца, когато сърфират в интернет, извършват онлайн операции през своя компютър или трябва да се предпазят от даден риск в дигитална среда.

-        500 зрители на предпремиерата на филма „Киберпрестъпност” в София

-        Над 2000 деца гледаха прожекциите на българската лента по време на турнето на „Пази детето в интернет”

-        Подадени заявки от нови организации за провеждане на обучения за родители „Как да пазим децата си в интернет”

 

ВИЖТЕ ТРЕЙЛЪРА НА ФИЛМА „КИБЕРПРЕСТЪПНОСТ” 

 

Вижте повече за кампанията във формуляра на конкурса „Застрахователи а обществото“!

Начало