„Колкото трудна, толкова и интересна“ – така определи предишната 2020 година Кирил Бошов в свое интервю за предаването „Бизнес.БГ“ на БНТ от 7 април 2021 г. Той посочи, че се наблюдават наченки на формиране на по-развит застрахователен пазар у нас, а основание за това вижда в две пазарни тенденции. Едната е по линия на имуществените застраховки, при които се отчита ръст от около 5% за 2020 г. Според Кирил Бошов, сред възможните причини е, че принудителният престой вкъщи е накарал хората в по-голяма степен да мислят за дома си като инвестиция, която трябва да предпазят от рискове. Има позитивни сигнали по линия на животозастраховането, особено спестовните животозастраховки. Изводът, който може да се направи, е че българинът започва повече да мисли за имуществото си и да търси алтернативи на своите спестявания, както е по всички развити пазари. Относно здравното застраховане, наблюденията са, че работодателите все повече го предлагат като част от социалния пакет за своите служители.
По повод постигнатият ръст на активите през 2020 г. Кирил Бошов поясни, че застрахователите са „асет“ мениджъри, те управляват пари, и всяка година, ако няма драстичен спад на бизнеса, техните активи растат. Ръстът от 8% през 2020 г. е нормален, дори минимален за застрахователния бизнес.
Кирил Бошов коментира и актуалната тема за т.нар. „ковид“ застраховки, като поясни, че застрахователите включват „ковид“ покрития в различни свои продукти. Той даде пример с популярната застраховка „Помощ при пътуване в чужбина“, по която значителна част от компаниите предлагат „ковид“ покритие. Такова покритие не е толкова необходимо за България, тъй като тук лечението се поема от здравната каса, но в чужбина рискуваме да заплатим сериозни суми, ако не сме застраховани.
Туристическата застраховка “Помощ при пътуване в чужбина“ е комплексна, тя предлага защита от различни рискове, които могат да възникнат по време на пътуване в чужбина, а цената е напълно достъпна. За едно 4-членно семейство при едноседмично пътуване застраховката с покритие от 10 000 евро би излязла около 25 лв. Специално по отношение на „ковид“ покритието застрахователите поемат диагностицирането, престоя в болница, лекарствата.
Интересно е пазарното развитие по линия на застраховката „Помощ при пътуване“. Въпреки, че пандемичната ситуация се отрази негативно на тази линия на бизнес, силният спад е преодолян - в края 2020 г. е около 4%. През м. декември 2020 г. се наблюдава сериозен ръст, което е ясен знак, че българският турист все повече разбира важността на тази застраховка и не я подценява, когато планира пътуването си.