Ивана Димова, член на УС на АБЗ, пред БНТ: „Пострадалите при бедствие собственици трябва веднага да се свържат със застрахователя си“

Първата задача на собствениците на пострадали автомобили след катастрофично събитие е да се свържат със застрахователя си.  Застрахователят има начини, по които да идентифицира моторното превозно средство, дори когато регистрационната му табела липсва. Това каза в предаването "Денят започва" на БНТ Ивана Димова, член на УС на АБЗ и изпълнителен директор и член на УС на ЗК "Уника" и ЗК "Уника Живот". Тя поясни, че практиката е да се изпращат експерти за оглед, след което се вземат съответните поетапни мерки в зависимост от състоянието и местоположението на застрахованото имущество, било то автомобил или недвижим имот.

През последните 20 години са се удвоили претенциите, които се изплащат във връзка с щети от катастрофични събития, посочи Ивана Димова. Факт е, че природните бедствия зачестяват, включително и в България. Тя припомни за наводненията в Карловско от миналата година, когато много хора са загубили домовете. Димова отправи апел към всички граждани да застраховат имуществото, което е проява на лична отговорност и грижа към себе си и близките хора. Съветът й е хората да не разчитат само на държавата в такива бедствени ситуации. Държавата може да помогне с някаква частична сума, когато се случи самото бедствие, но не може да съгради нов дом и да възстанови цялото движимо е недвижимо имущество на всички граждани в засегнатия район.

Все още българите не използват в достатъчна степен застрахователните механизми, за да защитят собствеността си, а причините са многообразни и разнопосочни, каза Ивана Димова. Сред тях са сравнително по-ниският жизнен стандарт и недостатъчната застрахователна култура. Затова е необходимо да се провеждат повече информационни кампании, да се популяризират ползите и смисъла от застраховането.

В  България застраховките и в частност имуществените полици не са скъпи, особено на фона на цените в другите европейски държави и по света. На пазара се предлагат различни застрахователни решения, така че всеки човек да има възможност да избере най-подходящата за личната му ситуация полица.

Ивана Димова призова потребителите при избор на застраховка да се запознаят внимателно с условията, покритите рискове и застрахователни суми по офертата, да задават въпроси. По този начин хората ще бъда достатъчно добре информирани какво получават като защита и ще се избегнат евентуални разочарования при застрахователно събитие.

Начало