Инициативата на Група Generali The Human Safety Net стартира в България през 2020 г. Нейната цел е да подкрепя хора в неравностойно положение. Тя е основана на идеята, че хора помагат на хора и това може да доведе до устойчива промяна, като създаде позитивен ефект. The Human Safety Net е инициатива, вдъхновена от идеята за „верижна помощ“, при която онези, които са подкрепени, могат един ден да помогнат на други хора, създавайки верига от положителни промени.
В България Дженерали Застраховане АД работи по инициативата с Фондация “За Нашите Деца”. Заедно с тях развиваме програмата “Да дадем път на услугите за ранно детско развитие в България”. Тя е насочена към деца до 7-годишна възраст и техните семейства, които живеят в уязвима среда.
Обобщено основните цели на проекта са:
- Разработване и разширяване на програмите за ранно детско развитие с акцент върху интервенциите за укрепване на семейството;
- Изграждане на база за подкрепа за финансиране на програмите за ранно детско развитие в България в по-голям мащаб;
- Увеличаване на капацитета на организацията за предоставяне на висококачествени програми и услуги за ранно детско развитие.
Подкрепата за проекта се осъществява чрез:
- Годишно корпоративно дарение от Дженерали Застраховане АД;
- Годишно корпоративно дарение от The Human Safety Net към Група Generali;
- Индивидуални месечни дарения от служители на Дженерали Застраховане АД;
- Кампании за набиране на дарения;
- Нематериална подкрепа;
- Доброволчески труд.
Като доброволци на The Human Safety Net България, служителите на “Дженерали Застраховане” АД участват в различни инициативи за доброволчество и набиране на дарения. По този начин те подпомагат дейността на Фондация “За Нашите Деца”, които от своя страна осигуряват ключови социални услуги за децата и семействата.
Дейности и резултати
През 2022 г. инициативата организира различни инициативи с цел набиране на средства. Всички дарения, събрани по време на тях, бяха насочени към Фондация “За Нашите Деца”. През посочената година над 200 доброволци се включиха в поне една от организираните инициативи.
Инициативите включват:
- Глобално предизвикателство за набиране на средства – The Human Safety Net България се включи в кампанията Глобалното предизвикателство за набиране на средства на международната инициатива. Това е най-голямата такава кампания през годината.
През 2022 г. доброволците на The Human Safety Net създадоха общо 20 отборни и индивидуални предизвикателства с цел привличане на дарения. В рамките на кампанията бяха организирани два Благотворителни тенис турнира в София и Пловдив. Специален гост беше олимпийският медалист Йордан Йовчев.
По време на кампанията бяха организирани още благотворителни турнири по шах и тенис на маса, благотворителни закуски и много други.
- Общо събраните дарения за един месец бяха над 16 800 лв.
- Благотворителни базари за 1-ви март и Великден, организирани от доброволците – всяка година доброволци на The Human Safety Net България се включват в работилници през февруари месец, на които се правят мартеници. Те съдействат със закупуване на материали, по-опитните показват на останалите как да изработват мартеници и т.н. След това в края на февруари тези мартеници се предлагат на благотворителни базари в двата ни централни офиса в София и в Пловдив. Тези базари също са организирани от доброволци.
За Великден отново доброволци приготвят боядисани яйца, козунаци, великденска украса и други, които предлагат на благотворителни базари в офисите ни, организирани от тях.
Събраната от даренията сума по двете кампании през 2022 г. възлиза на 822 лв.
Коледна кампания – през декември 2022 г. служители и доброволци участваха в закупуването на коледни подаръци по инициативата The Human Safety Net България. Почти 200 деца, живеещи в уязвима среда, получиха подаръци. Част от тях бяха по програмата на Фондация “За нашите деца” - “Мисия Украйна”.
Постижения
През 2022 г. по програмата на The Human Safety Net и Фондация “За нашите деца” подкрепа получиха повече от 3330 родители и почти 2620 деца. Непряк положителен ефект от нея за периода има за още 1796 деца.
Анкета, направена сред фокус група от 159 родители, участващи в програмата, показва, че благодарение на нея:
- 83% от респондентите посочват, че разбират по-добре нуждите на детето си;
- 74% от респондентите отчитат, че компетентността им в сферата на родителството е нараснала;
- 74% от респондентите отчитат, че прекарват повече качествено време с децата си
Вижте повече за проекта в прикачения документ в pdf формат!