Въпреки че здравето, семейството и децата са трите „топ“ ценности на българите, остава валиден фактът, че автомобилът се поставя на първо място, когато става въпрос за застрахователна защита. Все пак, налице е тенденция за положителна промяна, а индикация за повишен потребителски интерес е динамичният ръст на животозастрахователния сектор през 2021 г. Сред причините е ковид кризата, която накара хората да се замислят как да се подсигурят срещу рисковете за своя живот и здраве. Заедно с това се отбелязва засилен ръст при инвестиционните застраховки в резултат на търсенето на по-изгодни алтернативи за спестяванията в условията на нулеви лихви по депозитите. По тази линия на бизнес увеличението на премийния приход на годишна база към август 2021 г. достига 140%. Същевременно, животозастраховките са сред най-слабо познатите застрахователни продукти, сочат данните от национално-представително проучване на АБЗ. Например, само двама от десет души са наясно с трите аспекта на спестовните животозастраховки – риск, спестявания, данъчни облекчения. Необходимостта да се адресира тази комбинация от повишен интерес и слаби познания за животозастраховките е сред поводите за информационната инициатива на АБЗ.
„Все повече хора осъзнават, че като застраховат своя живот и здраве, всъщност дават спокойствие и финансова сигурност на себе си и близките си. Целта на нашата кампанията е от една страна да насочим вниманието на повече хора към смисъла и ползите от животозастраховането, а от друга да повишим познанията им в тази област и така да ги подпомогнем, за да могат да направят информиран, съобразен с личната им ситуация избор.“ – посочи Константин Велев, председател на АБЗ.
Инициативата на АБЗ „На фокус: животозастраховане“ продължава през 2022 г., като в рамките й ще се проведат редица активности, сред които информационна кампания в социалните мрежи чрез страниците на АБЗ във Facebook и LinkedIn, игра-тест с награди „Твоето животозастрахователно IQ“ и обучителни събития. За целите на кампанията АБЗ е подготвила поредица от материали, с които се разясняват ползите от животозастраховките и какво е тяхното място в личния финансов план, кои основните видове, предлагани на българския пазар и техните характеристики, кои са основните стъпки при сключване на животозастраховка. Те ще са достъпни както на сайта на АБЗ, така и в социалните мрежи.
„На фокус: животозастраховане“ е първата от поредицата информационни кампании за различни видове застрахователни продукти, които АБЗ планира да проведе през следващата година, водена от разбирането, че финансовата и застрахователната грамотност е пряко свързана с качеството на живот, а повишаването й се отразява позитивно както на личното, така и на общественото благосъстояние.